Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 14 września 2010

"Cud nietoperza" M. Pawlikowska- Jasnorzewska

Ja byłem ssakiem,
A chciałem latać;
Pisnąłem, czując bezsiłę -
I stając blisko
Tajemnic świata,
Pragnieniem się modliłem.

I niespodzianie,
Tkanką błon
Porosły moje żądze,
Niosąc mnie
W mroczny niebios skłon,
W chmury,
Fioletem wrzące.

Ach, skrzydłem stała się tęsknota,
Spoistem, miękkiem, czarnem...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gdy beznadziejność
Was ogarnie -
Myślcie o moich lotach!






Maria Pawlikowska- Jasnorzewska


9 komentarzy:

  1. Świetny:) Nie znałam go. Ale już znam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też zauroczył:) Dotarłam do tego wiersza całkiem niedawno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to teraz mnie naprawdę zaskoczyłaś! Dałabym łeb, że znasz wszystkie wiersze Lilki!!! A tu się okazuje, że jednego nie /nono/
    Hehe:)
    Mario! Straciłam dla Ciebie głowę:***

    OdpowiedzUsuń
  4. Errata (a jakżeby inaczej?:)))

    POD TOPÓR bym go dała! Znaczy się ten łeb;) ...czyli moją głowę nieszczęsną;)

    której i tak jesteś warta:***

    OdpowiedzUsuń
  5. He he! No coś Ty! Lilka tak płodna była, że dech w piersiach zapiera! Życia mi nie starczy na poznanie całości Jej twórczości... Jeszcze są Jej sceniczne epizody, o których pisze Iłła w swoim wierszu :D***

    OdpowiedzUsuń
  6. Broń Boże! Nie dawaj nawet paznokcia. Jest jeszcze tyle wierszy przede mną :))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie przeczytaj "Moją spóźnioną recenzję" Iłłakowiczówny. Piękna rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznaję bez bicia, że Jej życie znam tylko z Marii i Magdaleny (hehe!!! popatrz jaka zbieżność imion!!! /radocha/ teraz dopiero to zauważyłam! /szok/) i chyba jeszcze z czegoś Samozwaniec...(ale tu bym już głowy nie dała, że to jej... chooociaż... hm... pewnie bym dała i nie miała /lol/)
    No i różnych biografii ludzi z XX-lecia międzywojennego, itp...
    Nic więcej /bezradna/

    Twój Matołek:***

    OdpowiedzUsuń
  9. No to idę pod tamten wiersz, ale jeszcze kątem oka zobaczyłam Blake'a - no to chociaż se zerknę, ok?:)

    OdpowiedzUsuń