Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 6 października 2010

"Jeśliś jest prawdą" M. Pawlikowska- Jasnorzewska


Jeśliś jest prawdą, przyjdź do mnie bez słów
i weź w Twe ręce wszystko co dać mogę,
lecz jeśliś snem jest pośród innych snów,
och! to samotną puść mnie w dalszą drogę.

Czy wiesz, co znaczy być jak biały bez,
który ku słońcu wypręża się cały,
i tak już za nic nie chcieć więcej łez? -
Patrz na me oczy - one już płakały -


Maria Pawlikowska-Jasnorzewska





ilustracja: Katarzyna Kurkowska "Złoty sen"
http://www.kurkowska-malarstwo.pl/13301.html

5 komentarzy:

  1. Dla Lilki miłość była wszystkim! Bidulka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale przyznasz, że i tu obraz pani Katarzyny jest bardzo interesujący i piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie! Zapomniałam napisać tego wcześniej: DZIĘKUJĘ! DZIĘKUJĘ! DZIĘKUJĘ!:**** że masz cierpliwość do wklejania linków pod każdym obrazem. TAK SIĘ POWINNO ROBIĆ!!!
    Ale ja jestem leniem i nygusem, więc tego nie robię /wtydzisie/

    Dzięki Tobie:* zaraz sobie odwiedzę galerię Artystki i już widzę, że będzie to jedna z moich najulubieńszych malarek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma za co :)) Odwdzięczyłam się tylko za link do pani Anny Homchik :D***

    OdpowiedzUsuń