Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 20 października 2010

"Na szyi drobnych sznur korali" Anna Achmatowa



Na szyi drobnych sznur korali,
W szerokiej mufce chowam ręce,
Wzrok z roztargnieniem błądzi w dali,
A oczy nie zapłaczą więcej.

I bledsza jest niż jedwab lila
Twarz moja od przeczucia losu,
I brwi dosięga mi co chwila
Nie zakręcony pukiel włosów.

I niepodobny jest do lotu
Mój chód powolny, jak u chorej,
Jak gdybym dotykała stopą
Trawy, a nie parkietu wzorów.

Usta oddechem rozchylone,
Mgła dziwna oczy mi przysłania,
I drżą do piersi przytulone
Kwiaty naszego niespotkania.

Anna Achmatowa

Przełożyła Gina Gieysztor




ilustracja: Alfons Mucha "Kobieta z kwiatami"
http://www.candlesbook.com/shopsite_sc/alphonse-mucha-posters-woman-with-flowers.html

3 komentarze:

  1. Kto to u nas śpiewa? Nie pamiętam... Mam to gdzieś na płycie:) To musiało być dawno nagrane, bo najpierw nauczyłam się "tekstu piosenki" /lol/ a dopiero potem dowiedziałam się kim jest (była) Achmatowa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie słyszałam chyba tej piosenki:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla Ciebie:* teraz z pomocą google przebiłam się przez sklerozę:) I już wiem!!! Pamiętam to z czasów studenckich, kiedy w zasadzie pięć lat waletowałam w Piwnicy pod Baranami /lol/ spędzając tam minimum 3-4 noce w tygodniu.

    Występowała tam wtedy młodziutka (i nikomu poza nami nieznana) aktorka Grażyna Barszczewska! I Ona to śpiewała!!!
    Masz tu dowód (tylko nie wiem, czy się te linki pootwierają wklejone do komentarza) a w zasadzie DWA dowody:

    1. Piąta piosenka "W blaskach zachodu" (ale tu prawie nic nie usłyszysz /bezradna/)

    http://merlin.pl/Piosenki-piwnicznych-kompozytorow-vol-1-i-2_Piwnica-Pod-Baranami/browse/product/4,355802.html

    I dlatego konieczny jest dowód..:)

    2. Ponieważ Pani Grażyna śpiewała DOKŁADNIE TĘ SAMĄ MELODIĘ:

    http://vimeo.com/12846947

    Mam nadzieję, że Cię przekonałam;) :****

    OdpowiedzUsuń