Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 3 października 2010

"Wspomnienia" Adam Zagajewski



Odwiedzaj swoje wspomnienia,
Uszyj dla nich płócienne pokrowce.
Odsłoń okna i otwórz powietrze.
Bądź dla nich serdeczny i nigdy
nie daj im poznać po sobie.
To są twoje wspomnienia.
Myśl o tym, kiedy płyniesz
w sargassowym morzu pamięci
i trawa morska zarasta ci usta.
To są twoje wspomnienia, których
nie zapomnisz aż do końca życia.


Adam Zagajewski 





ilustracja: obraz T. Żukowskiego "Okno"

2 komentarze:

  1. Taaak..:) Ty sobie wyobraź, że dokładnie od tego wiersza zaczęła się moja przyjaźń z Zagajewskim:)
    Posłuchałam go i uszyłam pokrowce. Dbam o wspomnienia, często je wietrzę i traktuję z szacunkiem i powagą - i te dobre i te złe... Ostatecznie to wszystko jest moim życiem. One mnie ukształtowały:)

    Morze Sargassowe to przecież jedno z najbardziej tajemniczych miejsc naszej planety, równie mocno oplątane wodorostami jak opowieściami pełnymi baśni, legend i mitów - jak nasze wspomnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację. Też uważam, że wspomnienia- wszystkie- są częścią nas i współtworzą naszą przyszłość, warto je pielęgnować. Nawet Bonaparte uważał, że wszystko umiera, tylko nie pamięć :)))

    OdpowiedzUsuń