Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 6 października 2010

***[Taki samotny jest człowiek...] Nelly Sachs



Taki samotny jest człowiek
szuka na wschodzie
gdzie melancholia w twarzy zmierzchu się pojawia

Wschód jest czerwony od piania kogutów

Wysłuchaj mnie -

W pasji lwiej
w chłoszczącej błyskawicy równika
przeminąć

Wysłuchaj mnie -

Z dziecięcymi twarzami cherubinów zwiędnąć
wieczorem

Wysłuchaj mnie -

Na błękitnej północy róży wiatrów
czuwając pod noc
pąk śmierci już na powiekach

tak dalej do źródła -

Nelly Sachs

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam wiersze Nelly Sachs i nawet nie rozbieram na czynniki pierwsze, tylko... wchłaniam je. One mi zdecydowanie w duszy grają i dlatego ją (tę duszę /lol/) dokarmiać nimi muszę:D

    Hehe, a ten śmiech na końcu, to dlatego, że znów mi się "rymło":XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękny rym (ten Twój, i wg zasad ;P*), trudno nie kochać wierszy Sachs. Nigdy nie rozbieram wierszy- wolę je "czuć", tak po swojemu :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie piszmy o rozbieraniu, bo u mnie na osiedlu już drugi dzień nie grzeją:(
    Widać węgla im nie dowieziono! Z Bytomia do Bytomia!!! /wrrrrr/

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaaaa sory za przerwę, bo mnie się mój komp zawiesił na moment, albo sama go zawiesiłam, bo coś kliknęłam, ale "pomoc" nadeszła błyskawicznie i teraz się ze mnie śmieją urwisy :)))))

    OdpowiedzUsuń
  5. To skandal, że nie palą, gdy tak zimno! Już wiem, dlaczego taka chora jesteś.:(

    OdpowiedzUsuń