Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 19 października 2010

"Spóźniona odpowiedź na listy Emily Dickinson" Józef Baran




witaj droga Emily

w moim ogrodzie w Borzęcinie
gdzie po stu pięćdziesięciu latach
dotarły do mnie
twoje listy do świata
światła dawno wygasłej planety

nad moją głową dzięcioł
wykuwa w gruszy mieszkanie
i błękit nieba tak nieskalany
że jest wyrzutem dla istnienia

cieszę się że myślimy tak samo
naprawdę Wielkie Wydarzenia
to nie rozwrzaskliwe
przechwałki epoki
lecz zachwyt wróbla
nad okruszyną chleba
nadejście wiosny
tak cudowne i nieoczekiwane
że nie wiadomo co począć z sercem

grzeszyłem narzekając że los
przyniósł zbyt mało odmian
a przecież nawet to co mam
to o wiele za wiele
rozmów twarzy

przeoczyłem tyle skarbów
migały kalejdoskopy podróży
gdy ty obserwowałaś
przebijanie się fiołków przez darń
i z każdej chwili wyławiałaś
odbicie Wieczności

witaj droga Emily
która mnie zawstydzasz
piękna duszko świerszczu w ogrodzie
swoim śpiewem bezinteresownie
wtórujący
codziennej ziemskiej krzątaninie


Józef Baran






ilustracja z:
http://konie-koty.blog.onet.pl/

2 komentarze:

  1. No właśnie... A mnie zaczyna ogarniać kolejna obsesja - właśnie tym poetą!
    Popatrz, jaki my (mimo naturalnych i oczywistych różnic) mamy podobny gust!
    Gust na Poetów Doskonałych:)))

    PS. Maila Ci napisałam!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pan Józef Baran już zachwyca mnie swoją poezją od jakiegoś czasu. Jego wiersze są pełne "tego czegoś", co czuję całą sobą:)))
    Na maila odpisałam, nawet podwójnie :))

    OdpowiedzUsuń