Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

sobota, 23 października 2010

"Czerwieni się jarzębina" Józef Baran



czerwieni się jarzębina
już jesień się zaczyna
słychać gniewną mowę wiatru
za oknami

opadają ciężko z jabłoni
owoce miłości
słońca z ziemią
tłukąc się nocami
po dachówkach

o zimna o daleka
słonecznopaździernikowa
krążąca gdzieś
po nieznanych orbitach

czy możliwe
że niedawno
byłem tak oślepiony
twoją bliskością
że nie widziałem
świata poza tobą


Akersberga, 1995

Józef Baran




ilustracja: autor Magdalena Bronakowska "Jarzębina"

2 komentarze:

  1. Wiesz o tym, że się Nim coraz bardziej zachłystuję?;)

    Poezja Pana Józefa gra mi w duszy coraz mocniej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, ta poezja też do mnie przemawia :***

    OdpowiedzUsuń