Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 6 października 2010

"Kiedy Cię moje oplotą sny..." Tadeusz Miciński

angels winged sky blue 31000 pictures, backgrounds and images
Kiedy Cię moje oplotą sny -
jak białe róże -
nie bój się kochać - ja - i ty
w nieba lazurze.
Ziemia, jak echo minionych dni,
grające w borze,
a nasze duchy wśród martwych pni
wieszają zorze.
Serce mi splatasz koroną gwiazd,
hymnem warkoczy -
pode mną góry, wieżyce miast -
nade mną - oczy.
Dziwnie się srebrzysz, aniele mój,
w tęczowym piórze -
fontanny szemrzą, gwiazd iskrzy rój
wonieją róże...


Tadeusz Miciński

2 komentarze:

  1. Miciński jest... zaczarowanym poetą z gwiazd!!! A Marek Grechuta genialnie zinterpretował muzycznie ten wiersz /buja w obłokach/ Podobnie jak Ty zrobiłaś to plastycznie:****

    OdpowiedzUsuń
  2. :))) Link do obrazka jest w obrazku. I od razu do tej strony na jakimś amerykańskim serwerze :))) Normalnie nie potrafię takich rzeczy robić, ale Amerykanie pomyśleli o takich ja ja głąbach informatycznych i poprowadzili mnie krok po kroku:))))

    OdpowiedzUsuń