Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

czwartek, 14 października 2010

"Do orła..." Cyprian Kamil Norwid

Do orła, co nad dębem powiewa,
Mruczeli kret z nory i z cieni:
"Gałęź każda każdego drzewa
Jest u mnie tu w kształtach korzeni.
Ty tam orłem, ja tu - twoje słońce
Nie ogranicza się na firmamencie -
Ja mam je w oczach tak gorące,
Że przechadzam się w ziemi odmęcie."

"Zaiste jest tak - orzeł odśpiewa -
Lecz świat mój to nie jest analiza.
On korzenie dawa i zasiewa,
Gdy twój tylko je podgryza!"


Cyprian Kamil Norwid







ilustracja: "Orzeł przedni" autor:Leo 323
http://galeria.interia.pl/praca,w_id,667120,ref,1Orze%B3+przedni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz