Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 20 października 2010

"Jeśli ty i ja budząc się" Edward Estlin Cummings


jeśli ty i ja budząc się odkryjemy
(w jakiś sposób w ciemności)
że ten świat został
zerwany jak liść koniczyny
z zielonej łąki bez-czasu;
spokojnie
zwracając
ku mnie
domyślne lustra
którymi są twoje oczy
przekażesz mi nieco
więcej niż po dwakroć
i tak
łagodnie
to wszystko co
podczas gdy spaliśmy
podczas gdy byliśmy
czym innym znikło:
a ja
niejasno
uśmiechnięty
znowu wejdę powoli
w to szczególne królestwo
(snu)
podczas gdy coś innego
obcałowuje bez tchu
pamięć która
jakże rozkosznie fruwa
w jutrze bez ostrych wiraży


Edward Estlin Cummings
tłum. Julia Hartwig

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz