Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

sobota, 16 października 2010

"Życie moje" Julian Tuwim

Krwi, snów, mknień, żądz,
Gór, chmur, drżeń, zórz,
Łez, chwil, róż, słońc,
Łkań, gwiazd, gróz, mróz--!

O, życie moje!
O, życie moje!

Bierz, gub, trwoń, trać,
W lot, w śmiech, w gniew, w szał!
Żyć! śnić! drżeć! łkać!
Mknij, leć, pędź, w cwał!

O - życie moje!!
O życie moje!!

Ból? Śmierć? Tak, tak!
Wiem, wiem: czar złud!
Nic, nic! Dzień - ptak!
W pęd! w lot! w wir! w cud!

O życie, życie moje!




Julian Tuwim

2 komentarze:

  1. Hihihi:) Opisał moje życie do 50-tki /lol/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hihi! Ja sądzę, że to życie Twoje i po 50-tce :)))
    Raz trochę szybciej, a raz trochę wolniej ale:
    "Wiem, wiem: czar złud!
    Nic, nic! Dzień - ptak!
    W pęd! w lot! w wir! w cud!"

    Cały czas jest takie CUDOWNE :*

    OdpowiedzUsuń