Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 29 października 2010

"Nie jesteś sama" Agnieszka Osiecka






Tej dziewczynie, która czyta list wyblakły
Tej kobiecie, która milczy cały dzień
Tej, co stawia w noc bezsenną złe pasjanse
I ozdabia nadziejami ciemną sień
Niech się niebo nie kojarzy tylko z deszczem
Niech się rzeka nie kojarzy z rzeką łez
Są na świecie dobre okna w dobrym mieście
I ta wiara, że w człowieku człowiek jest


Nie jesteś sama, nie jesteś sama
Uwierz w siebie, uwierz w ludzi
Uwierz w nas
Nie jesteś sama, nie jesteś sama
Są gdzieś okna, które płoną cały czas


Tej dziewczynie, która topi w czarnej kawie
Te tęsknoty, których miała pełen skład
Tej kobiecie, która pali bardzo dużo
I w szufladzie przechowuje biały kwiat
Niech się miłość nie kojarzy z pożegnaniem
Niech pogoda opromieni każdą myśl
I niech przyśni się ktoś miły i czekany
Kto nadaje mleczną drogą taki list


Nie jesteś sama...

Agnieszka Osiecka

7 komentarzy:

  1. Marysieńko:* Nie wiedziałam! Naprawdę nie wiedziałam, że jest melodia do tego wiersza! No i że piosenkę wykonuj sam maestro Krajewski:)

    A videoklip PRZEŚLICZNY!!!
    Dziękuję:***

    Piszę to, i dzięki Tobie jestem teraz uśmiechnięta od ucha do ucha:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że rozchmurzyłam Twoje oczy:*** Seweryn Krajewski i Agnieszka Osiecka to była rewelacyjna para twórców.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ps. Gosieńko:***Chciałabym jeszcze rozchmurzyć Basię:) No i jeszcze spełniłam wczorajszą, a w zasadzie przedwczorajszą obietnicę (o przykryciu dyni nowym postem :D***;P*)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaraz tam zajrzę:) Ale mojemu Kudłaciątkowi właśnie się zebrało na amory i przytulanki /bezradna/ Muszę dopieścić psineczkę i dlatego tak ślamazarnie piszę:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie dopieść!!!!:) Niedopieszczona psinka - to smutna psinka :(* A Kudłaciątko nie powinno być smutne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne. Dziękuję :*** Nie byłam wstanie dotrwać do końca utworu. Myślę, że to wszystko przez ten księżyc na niebie... Zawsze mam z nim problemy, do tego złe sny, złe znaki, źli ludzie atakujący mnie na necie, wiele spraw, a ja jestem taka malutka, czasami nie mam już sił. Tak po prostu. Czasami poddanie się wydaje się jedynym rozwiązaniem. Ale może to minie... W końcu czym jest moje cierpienie w porównaniu z cierpieniem świata? Niczym, więc ucha podniosę do góry i tyle. A ty się nie przejmuj, nie ma potrzeby... Po prostu publikuj piękne wiersze i obrazy :) :**

    Pozdrawiam cieplutko :** :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że "ucha do góry" postawiłaś. I o to właśnie chodzi, by się NIGDY nie poddawać Basieńko:***!

    Ślę buziaczki:***

    OdpowiedzUsuń